lørdag 17. oktober 2009

Tv aksjonen...

bildet er hentet fra tvu.no

Idag har vi hatt besøk av noen folk fra TV aksjonen. Vi på skolen skal nemlig gå fra dør til dør imorgen og tigge for en god sak. Men da er det også greit å vite hva vil ha penger til. 

Så i år folk, går pengene fra nrks tv aksjon til organisasjonen CARE. De lager noen grupper i forskjellige land. Disse gruppene består av ca 25 kvinner som skal ha sin egne lille bank. Her sparer de penger og kan låne penger til forskjellige ting for å utvikle seg. Eks til å starte en bedrift eller lignende. Hørtes veldig bra ut! Og en av landene er Bangladesh som jeg skal til om underkant av 2uker. Det blir en repotasje derfra på tv imorgen. Håper jeg får med meg det.
Men da håper jeg alle vil støtte en god sak når noen ringer på døren deres imorgen og spør etter penger. 

Vi har nå hatt besøk av både Willy og disse TV aksjon menneskene. Sett filmer av forskjellige fattig land og folk i nød. Og begge gangene har jeg tenkt at leger uten grenser må bare være tingen for meg! Det er noe jeg har lyst til og noe jeg har tenkt på en stund nå. Og hver gang jeg ser disse stakars menneskene på tv og hører på nyhetene om folk som flykter og slik. Blir jeg like bestemt hver gang på at dette vil jeg rett og slett ikke sitte å se på. Jeg vil ut der og gjøre en forskjell. Jess, det var litt av mine tanker om min fremtid... 

Senere på dagen idag har vi faktisk hatt auksjon. Den gikk ut på at vi skulle auksjonere bort alt fra ting til tjenester til ja, bare fantasien som stopper egentlig. Veldig festlig faktisk, romvasker, dvder, en sjel, luftgitar, forsøkskaniner, tjenere, brus og masse ubrukelige ting, stod på salgslista idag. Vet ikke hvor mye som kom inn til slutt, men tror det ble en del. Selv spleisa Therese og jeg på et bilde av Torleif og Eirik, også ble det to turer til Flisa. Kjekt å ha. 

Ikveld er det moteshow. Jeg skal være modell, det skal bli spennende. Kommer nok til å se ut som en heks har jeg følelsen av.. jaja. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar