onsdag 7. oktober 2009

husshopping, matlaging og film.

Dagen er tirsdag 6 oktober og Susanne har bestemt seg for å gjøre noe med foto oppgaven hun fikk før ferien. Turen går til mormor og morfar i sandefjord. Siden oppgaven skal være et vindusportrett av et gammelt menneske. 
Mormor hadde gjort klar mat og greier. Verdens beste tebriks! Vi spiste å koste oss, og kom fram til at morfar hadde et gammelt Minolta kamera. En fasinerende gammel ting. 

Plutselig ringte pappa og fortalte at nå hadde han lagt inn ennå et bud på et hus på grensa mellom Re og Holmestrand. Finfint. Blir spennende å høre hvordan det går videre. 

Jeg fikk samlet hunder og kom meg hjemover, idag skulle jeg nemlig være flink datter å lage mat til min mor kom hjem fra jobb. Jeg mente hun slutta halv 5, så maten var så klart ferdig til det. Men neida, hun dukker jo aldri opp. Men det viste seg at det var jo fordi hun hadde vært en tur innom opptikkeren, det hadde jo ikke jeg fått med meg.. Jaja, heldigvis hadde jeg laget taco, så det tåler jo faktisk å stå å vente litt.

Pappa ringte på nytt og fortalte at nå hadde han plutselig masse gjeld og et hus! Kjempe glad på hans veger. Skal bli godt å få noe eget, der en bare kan pusse opp som en vil, uten å spørre huseier osv. Så dette blir nok bra pappa. Gleder meg til å komme på besøk i det nye huset neste gang jeg kommer hjem. 


Etter middag med mor, skulle jeg til Elisabeth sammen med Ingunn å se på film og prate. Koselig,koselig. Guro kom hjem også og så sånn halveis på film sammen med oss, til hun fant ut at hun måtte gjøre noe fornuftig. Pappa ringte igjen, og ba meg om å møte han i Holmestrand så jeg kunne få de analoge kameraene. Jeg fikk med andre ord ikke med meg slutten av filmen, men måtte slenge meg i bilen for å finne min far. 

Det ene kameraet er Chinon CP-5, med et Chinon 50mm og et Tokina 35-200mm objektiv og en blits. Det andre er et Canon EOS 300D, som Benjamin fikk til sin konfirmasjon. Skal bli spennende å lære mer om disse kameraene. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar