onsdag 21. oktober 2009

Photoshoots...

Om dagen har det ikke skjedd sånn veldig mye. Jeg venter noe helt sykt på en pakke mamma sendte på fredag. Den burde med andre ord vært her! Jeg trenger nemlig min kjære mobil lader og noen piller. Men neida, posten er visst ikke helt enig der. FINT! Nå er jeg faktisk litt furt over dette. Hat altså. Menmen. That's life.


Det har vært mandag, det vil si ny uke med ny foto oppgave. Ukens oppgave er i studio. Først har vi fått et ark over noen vanlige lyssettinger som vi skal få til. Jeg jobber sammen med Therese og Guro. Det er koselig. Blir mye latter for å si det sånn. Tirsdag ble vår dag i studio.


Før jeg skulle i studio for jentene, hadde jeg lovet Jenny å være hennes modell. Hun hadde funnet et nytt gammelt og ekkelt rom på internatet her jeg bor. Rommet var en dusj, som sikkert ikke er brukt de siste 20 årene hvertfall. Der var det også en død mus. Jess da, Sus endte opp i kjole og høye hæler og skulle være redd for denne musa. Fikk litt problemer med lys og alt, pluss at jeg så vel ikke akurat kjempe redd ut. Musa var jo dø.. Men hvertfall, da fant Jenny ut at jeg skulle stå å holde den! Jaja, hva gjør jeg ikke for Jenny, så det var bare å plukke opp den ekle musa og holde den i den stive halen. Litt mer skeptisk der. Bildene ble vel ikke så veldig heldig der heller, men Jenny får sikkert fiksa det til på et vis:)


Døds fail om jeg har holdt på den musa til ingen nytte!


Ferdig i dusjen med Jenny, kalte studio. Vi satte opp lysene og prøvde så godt vi kunne. Ble ikke så værst. Pluss at vi lærte veldig mye. Del to i oppgaven er å ha en kreativ lyssetting. Vi prøvde oss litt frem og bare tok noen random bilder. Jeg har bestemt meg for å sjekke opp litt og få noen fler i ideér før jeg tar oppgave bilde mitt.


På torsdag er det bare en uke til turen går til Bangladesh! Er ekstremt spent. Håper bare de ikke har en sånn avangsert engelsk som ikke jeg skjønner. Men gleder meg til å komme inn på folkene der borte, og se og oppleve en helt ny kultur. Regner med dette kommer til å bli en tur jeg får mye nytte av i fremtiden.



Så nå gleder jeg meg som et lite barn til det nye objektivet mitt kommer i posten!  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar