søndag 25. oktober 2009

For mange tanker..

Søndagen er her, og jeg har oppdaget at følelsene tar litt over om dagen. Har masse jeg tenker på. 

Til torsdag drar jeg til Bangladesh, et kjempe fattig land, en helt annen kultur og mat. Itilegg er det hard jobbing i 4 uker uten fridager. Jeg skal prestere på "tvang" noe jeg syntes er vanskelig. Og hjemmelengslen kommer sikkert til å trenge seg på. Om jeg itillegg er virkelig heldig ender jeg vel på do noen dager med oppkast og diaré. Jippi. 
Hvorfor drar jeg? Drar med noen fantastiske mennesker, kommer til å lære meg selv å kjenne bedre. Hva jeg takler og ikke. For ikka å snakke om alle fotokunnskapene jeg kommer til å få og alle opplevelsene! Men likevel er jeg nervøs og små redd for hva som venter meg der borte. 

Hva gjør jeg om noen av mine nærmeste dør eller blir skada mens jeg er borte? Om jeg ikke rekker å være der for dem i det siste sekundet de har igjen. Greit det kan skje når som helst og når jeg bare er på ferie et sted å, men da tenker jeg ikke like mye på det, som når jeg er under press. Kanskje rart, men sant. 



Jeg har også begynt å savne enkelte ting hjemme, veldig. Et eksempel er jo hundene mine og agilitybanen. Den frihetsfølelsen og kontrollen. Det og feile, men prøve igjen og plutselig få det til! Savner å ha en pels og snakke til og en som varmer opp dyna med meg. Gleden og iveren når jeg kommer hjem. De dyra sprer virkelig glede og er de som hjelper meg på beina igjen når livet ikke går helt min vei. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar