onsdag 7. oktober 2009

Agility

Det er onsdag og det betyr at mamma har fri, og hun laget god frokost til meg. Vi hadde egentlig tenkt til å trene fra 10-11, men fant ut at når vi først hadde litt tid var det deilig å ta ting litt med ro. Vi slappet av før jeg måtte begynne å tenke på at jeg skulle være på hundehytta kl 12.

Det var heldigvis sol og ganske varmt, hvertfall i forhold til hva vi er vandt med om dagen. Jeg dro opp til Lars Petter og hentet Ruffy, så gikk turen videre til Tønsberg.
Vel fremme kom Betina rett bak meg, vi var ganske slække begge to, så begynte med å slippe de 5 hundene løs og gå en liten tur. Logisk nok har vi ikke sett hverandre på en stund så hadde mye å prate om. Vi kom tilbake til treningsplassen, og fant ut at vi skulle bygge en bane etter en av Linda sine tegninger. Endelig ferdig med å bygge, så vi på tegningen og fant ut at den var ikke mye lik! Jaja, da fikk vi bare lage vår egen bane.

Vi satte oss litt ned før vi begynte treningen, da fikk jeg satt film i Cosina kameraet, og fikk tatt noen bilder med det. Stress måte å ta bilder på enkli, spesiellt av hunder som ikke klarer å stå stille! Men det er vel litt av sjarmen.

Jeg begynte ute på banen med Ruffy. Med 4 bjeffende sheltier på sidelinjen, var ikke konsentrasjonen så mye å skryte av, men vi kom oss nå i gjennom vingene.
Betina og Zalto var neste ut. Det blåste så mye at hopphinderne falt ned hele tiden og etter å ha satt de opp igjen mange ganger, gadd vi ikke mer. Da fikk vi nøye oss med tunell og slalom.
 


Da vi så oss lei av å trene, slapp vi nok engang alle hundene løs, det var mobbing av terv på høyt nivå, men så dum som han er, tok han det som lek. Kanskje like greit. Så da koste de seg alle 5. Zalto prøvde etterhvert å slippe unna Ruffy med å gå inn i tunellen, men det funka ikke lenge. For gutten tok mot til seg og løp etter, og fant ut det faktisk var litt gøy. 
Det endte da med at alle hundene ble sendt inn i tunellen noen ganger. Det ble det ekstremt mye latter av og kanskje ikke en rolig trening. 









Vi kom oss hjem igjen, da lagde mamma kjøttkaker til oss. Nam. Etter middag kom Lars Petter en tur for å hente hund og noen bilder. Plutselig så vi at puta i sofaen og gulvet var fullt av små blodflekker. Sjokk at Ruffy alltid skader seg når han er med meg da.. 
Gutten hadde fått en liten rift på den ene poten stakar. 

Da de hadde dratt skulle enkli min mor jeg trene igjen, men denne gangen ble det avlyst fordi bihulene mine er så på tur at jeg klarer nesten ikke å stå engang. Thomas kom en tur, vi så på at Pernille kom videre i x factor. Gratulerer! Gleder meg å se hvordan det går til fredag. 
Etter x factor ble Californication, og deretter sovnet hvertfall jeg til en film. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar