torsdag 22. oktober 2009

EN uke til Bangladesh!




Nå er det bare en uke til vi begynner reisen til Bangladesh. Idag har vi fått litt pakketips og timeplan. Ser ut som vi får kun en fridag, og det er dagen vi ankommer landet. Ellers regner lærerne der nede med å få inn ca 100 bilder om dagen. Og ikke minst skal vi visst ha en presentasjon av bildene våre og forklare og ta imot spørsmål. Dette skal da være masse foran mennesker, som iogforseg er greit, men det skal prates engelsk! hjelp! Håper virkelig jeg får frisket opp det å prate engelsk der borte, hvis ikke sliter jeg. Kommer til å dø av nervøsitet! 
Så ønsk meg lykke til. 

Må si jeg er ekstremt spent for denne turen. Vi skal få et eget kort med navn og bilde på, sånn pressefotograf kort aktig. For at folk skal forstå hva vi driver med og at vi går på fotoskolen der. Vi fikk vite det at folk der borte har visst veldig respekt for fotografer. Så da blir det kanskje litt mer naturlig å ta bilder av random folk. Gleder meg, samtidig som jeg gruer meg litt til alt strevet. Men heldigvis er vi en god gjeng som drar, jeg har mine gode venner ved min side. Så kan vi backe hverandre opp når ting kanskje ikke er så greit. 

Idag har jeg tatt siste del av Dukoral, drikkevaksinen mot kolera. Jeg takler virkelig ikke slike ting som smaker vondt og som jeg bare må drikke fort opplegg. Altså, smaken er kanskje ikke så grusom, ikke første slurken hvertfall. Det er en bringbær aktig smak, men etterhvert blir det bare helt grusomt. Ja, jeg syns litt synd på meg selv, som måtte ta den vaksinen:p Men nå er jeg ferdig. Da er det bare den siste sprøyta som skal taes til onsdag tror jeg det er. Gruer meg litt til det.. 


Ellers idag, har jeg endelig fått pakken med mobilladeren og smertestillende. Itilegg var det hundesport. Jippi! Og imodium som jeg sikkert kommer til å få bruk for. Vurderer å veie meg før jeg drar, også veie meg når jeg kommer hjem igjen, og se om jeg har gått ned noe. Itilegg til disse kjekke tingene, fikk jeg endelig et nytt bankkor og et helsekort. Så nå begynner jeg vel snart å bli klar for reise.. 


2 kommentarer: