fredag 9. oktober 2009

Shopping og bursdag..

Idag skulle jeg være litt sjåfør for pappa, siden toppakningen på bilen hans mye mulig har gått. Var hos pappa kl 11, så dro vi til Revetal. Der ble han klipt og så spiste vi. Kjørte den gamle mannen hjem igjen. Og der står bilen min. Det er helt sykt hvor mye jeg savner den! Finefine Supersara.. 
Hvertfall pappa skrudde av skiltene så jeg kunne levere de senere på dagen. Har dessverre ikke penger til å ha noe bil, når jeg går på skolen og ikke har noen jobb. 



Ferdig hos pappa, skulle jeg møte kjær og Cor i byen. På veien stoppet jeg på biltilsynet å leverte skiltene, så slipper jeg forsikringsregninga på 7ooo. Møtte Cor og Kjær på parkeringsplassen. De hadde sliti for å finne en vei inn til parkeringen pga veiarbeid. Og opplyste da meg om at den veien jeg hadde kjørt ikke var lovlig. Fint. Godt politibilen som kjørte forbi ikke stoppet meg, der jeg satt uten sertfikatet og trafikkregler.. hmm.. 

Kjernen minus Jensen gikk først for å se på sko. Barneavdelingen på dinsko er fin. Det ble et par sko på meg, siden jeg faktisk trengte et par mer vinterish sko. Deretter ble det iskaffe på Jordbærpikene. Jeg har gått glipp av den del ting siden jeg har flytta, men fikk en oppdatering. Flinke Cor har tilogmed slutta å røyke. Det trodde jeg ikke kom til å skje med det første, men det er bra! 



Vi fortsatte shoppingen, jeg endte opp med en strikka Cardigan, en strikka hvit genser og en svart bukse tights. Vi møtte Camilla, som ble litt med på shoppingen. 
Siden jeg skulle i en litt forsinket bursdag til Aleah Martine, måtte vi jo finne en gave. Siden hun ønsket seg babyborn ting og perler, var det jo akkurat det hun fikk.. 

Jeg sa adjø til jentene og kom meg hjem, så jeg rakk å lufte hunder før turen gikk videre til porsgrunn. Hentet mamma nede på Revetal, hun fant ut at vi skulle kjøpe ullbukse og sokker til Aleah også. I bilen pratet vi logisk nok en del om Bangladesh og hvordan i all verden jeg skal få penger til ting. Men håper ting ordner seg på et vis. 
Vel fremme, ble det mye lek. Hun hadde fått så mange nye leker til bursdagen sin. Så de måtte jo prøves. Og Maleah som dukken heter, måtte jo stelles med. Festlig. Det var av og på med bleier og klær, og hun skulle trilles i vogna. Blir sikkert bra når broren eller søstra kommer ut, så kan Veronika og Aleah Martine stelle hver sin baby.. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar