tirsdag 27. oktober 2009

små syk, sint og vaksinert...

Små syk og gåen nå før reisen er fint. Igår var vi en tur i den store skogen ved et gammelt torp. Så var masse gamle byggninger. Ganske spenende faktisk. Har ikke lagt ut bildene derfra ennå, så få ikke postet de på denne bloggen desverre. Etter å ha blitt kliss våt som konsekvens for å kave rundt i høyt vått gress, tok vi en svipptur til Sverige. Det endte opp i en knøttliten butikk rett over grensen, der ingen bor. Søtt. Men glade og fornøyde shoppet vi litt. Torleif var grusomt fornøyd, for han hadde fått Therese til å kjøpe kebab dressing. Det slo virkelig ann for å si det sånn. Global på tur. 

Vi kom oss hjem igjen, jeg tok en dusj, og etter det var jeg helt utslått og lå i senga resten av dagen. Kjempe fint når det bare er noen få dager til det store utland. Men jeg har nå sett ferdig sesong 6 av One Tree Hill. Så da blir det vel Frustrerte fruer eller gossip girl på flyet til torsdag. 

Idag ringte vekke klokka nok en gang. Jeg lå og våknet i senga da jeg fikk melding at jeg var nødt til å komme til frokost idag. Jaja, så fikk jeg stå opp å få på meg noe klær da. Kom meg til hovedbygget. Og der var døra til spisesalen lukket. På utsiden stod Beate med en prekestol eller noe og tente lys. Jeg ble ønsket velkommen til Bjerkely hotell eller noe (var både sjokkert og trøtt). Hun slapp meg inn i spisesalen, der ble jeg møtt av brettede servietter, hvite duker og stett glass og en lærer i svart bukse og hvit skjorte, som viste meg til et bord. Deretter fikk jeg juice, kako og et meny kart. Det ble speilegg med karbonade til frokost idag. Pluss sanasol faktisk! Søte lærere som stelte istand en herlig frokost! 

Dagen fortsatte med en film som alle burde se. Nemlig Beyond borders. En kjempefin film om nødhjelp og slikt. Anbefales sterkt! 



Da posten kom og min pakke fra fotovideo ennå ikke var kommet, fikk jeg litt småpanikk og ringte dem. Da viste det seg at, nei, de hadde ikke det objektivet inne på lager! Jeg er helt sikker på at jeg sjekka at det skulle være det, men neida. Døds sint og virkelig ikke klar for å bli stikket av en grusom hepatitt B sprøyte, måtte jeg dra til Flisa og svi av noen kroner på denne selvpiningen. Den var virkelig ikke noe mindre vond enn forrige gang. AU! 
Torleif fulgte meg bort til den lille fotobutikken på Flisa, men de hadde selfølgelig ikke objektivet inne, men kunne bestille det. Men det er jo litt seint når jeg drar om et drøyt døgn. Vi kom oss tilbake til skolen, jeg isolerte meg på rommet og begynte å lete etter fotobutikker i området. Men neida, ingen hadde det fantastisk populære objektivet! Da var det bare en mulighet igjen og det var vår kjære hovedstad. Ringte Japan photo i akersgata, og de hadde ett inne! Som det nå står navnet mitt på! Men, Oslo er jo et stykke unna da. Heldigvis er min søte snille Henriette så snill at hun låner meg bilen så jeg kan kjøre å hente det. Så imorgen skal jeg kjøre i Oslo for første gang. 

Ellers har det ikke skjedd så mye, vasket en maskin med klær. De som kjenner meg er sikkert ikke sjokkert over at jeg ikke har begynt å pakke ennå, men jeg har virkelig begynt å tenke på det! Så får vel gjøre det imorgen, siden vi drar ca 06:00 til torsdag. Og nå får jeg vel kanskje legge meg snart. Greit at klokka bare er 20:15, men er greit å snu døgnet litt før jeg drar. Men enkli så koser jeg meg med julebrusen min (fra GRANS, viktig å poengtere her på Bjerkely), internett og Kate Voegele på iTunes. Som er den store artisten min om dagen. 



Ha en fortsatt fin kveld, for det skal jeg. 
Sweet dreams..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar