søndag 18. oktober 2009

Bøssebæring...

Dette er dagen for Tv-aksjonen. De flinke Bjerkely elevene stiller opp som bøssebærere. Frokost halv 12. Jeg hadde litt vondt i mitt kjære hode og var trøtt etter en sen, minnerik natt. Nemlig feiring av Henriette sin 20års dag!  
Hvertfall vi møtte opp på kommunehuset på Flisa. Der fant Henriette og jeg en mann til å kjøre oss rundt. Nils var en hyggelig fyr fra distriket. Han viste oss hvor vi skulle gå, og kjørte oss igrunn helt til døra. 

Var ganske mange som ikke åpnet, men det er jo elgjakt. Så det er jo ikke annet å forvente. Men de fleste var hyggelige, og ga masse penger. Vi kjørte innom et hus der de drev med gjeting på andre siden. Må bare si jeg ble ekstremt fasinert, og syntes det så veldig gøy ut. Kontrollen og farten og ikke minst kommunikasjon hund - menneske og hund - sau. Tror jeg må få prøvd ut gjeting engang. 

Da vi var ferdig med tiggingen, var det til banken å telle penger. Jeg hadde klart å få inn hele 1600 og noe kr. Boller og brus i kjelleren, deretter hjem å spise lasagne. mm... 

Nå har jeg nettopp tatt en evig lang dusj, er sliten og skal bare slappe av resten av kvelden:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar