mandag 14. mars 2011

Fra bjeffetåke til 2.plass

Denne helgen har vært full av intrykk. Taiko og jeg har vært på vårt første stevne, etter jeg har blitt frisk. Litt spent, men ikke stressa, gikk vi ut til start. Det så ut til å være en morsom og fin bane. Taiko begynner med å tjuvstarte. Jeg fikk han inn igjen, og satte han tilbake. Etter 5 hinder inkludert en knall bra vippe, stoppet alt opp og Taiko forsvant i sin egen lille bjeffetåke. Det endte med en oppgitt og irritert fører, så jeg tok han i armene og gikk ut. Og det skulle gjenta seg på hopp løpet.

Det er tydelig at han er usikker. Forandringene som har skjedd det i det siste har nok ikke vært så greit for Taiko, og plutselig har jeg fått energi og kan henge mer med på banen. Er ikke rart han ikke skjønner stort. Så min oppgave for søndagen, ble å gjøre voff sikker på situasjonen og hele tiden følge han opp på banen. 

Hura for laget som fikk 2.plass og 3 ferdig nappet hunder!



Søndagen kom, jeg forsov meg. Heldigvis våknet mamma og jeg kom meg av sted. Begynte med agility igjen. Jeg hold meg tett inntil dyret og jammen kom vi igjenom banen. Med disk riktig nok, men klarte å hente han inn igjen, når ha forsvant i bjeffingen sin. Hurra!

Hopp stod for tur, og rampungen min tjuvstartet og reiv første hinder. Men vi kom oss igjenom uten fler feil, og fikk en 2.plass! Hadde virkelig ikke forventet dette, og er så ekstremt glad for å se så kjappe forbedringer. Jippi. Fra bjeffetåke til 2.plass på 24timer er GODFØLELSE!

Det er virkelig deilig å være tilbake i klubb gensern og synes! Folk har faktisk ikke sett meg, når jeg har vært syk. Har jo bare synket ned i stolen min etter hvert løp. Nå er jeg endelig oppe og går og både ser og prater med folk igjen. Og jeg som var redd for ikke å bli frisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar