fredag 4. desember 2009

Their body dies while their soul defies to live

Foto: ukjent


Inatt ble jeg sittende oppe å lese en blogg, som Steffen viste meg. Må si den gjorde ekstremt inntrykk på meg, og fikk meg til å tenke. 

Den er om en jente på 18år som har fått diagnosen leukemi. Hun skriver om hvordan det er og hvordan det er å være 18år og måtte forbrede seg på å at livet snart tar slutt. Jeg syns det er helt grusomt at en må tenke på dø, når en er så ung. Redselen for hva som møter deg, alt du kommer til å gå glipp av, og ikke minst det å måtte forlate de du er glad i, og la dem sitte igjen med en grusom sorg. 

Igår sovnet Regine inn etter en lang kamp mot kreften. Jeg tenker på alt familien nå må igjenom. En ekstrem sorg, dumme komentarer fra folk som ikke vet hva de skal si, alle blikkene og folk som gjør alt de kan for å gjøre situasjonen litt bedre. 

Jeg vil anbefale alle om å gå inn på bloggen, som kan få en til å tenke på at det faktisk ikke er en selfølge at vi lever. Hvem vet, imorgen er det kanskje for sent og fortelle dine nærmeste hvor mye de betyr for deg. 


Hvil i fred... 


1 kommentar:

  1. Så trist... Blir jo bare sittende å gråte...
    Så bra at hun klarte og skrive så mye, dele så mange tanker...
    Veldig glad for at du la den inn så jeg fikk lest den... klem fra mamma

    SvarSlett