mandag 3. januar 2011

Jeg vil bare ha livet mitt tilbake!

Igår så jeg på et program om ME, som kan sees på nrk-tv. Jeg vet ikke helt om jeg er glad for at jeg så det. For å være helt ærlig mistet jeg vel håpet om å bli frisk et lite sekund, eller enkli mange minutter, kanskje timer. Men syns det er veldig bra at noen står frem på den måten og viser hvordan vi egentlig har det. Viser frem noe av det vi til vanlig er blitt mestere på å skjule. Hun er riktig nok en god del sykere enn meg, men likevel kjenner jeg meg igjen i veldig mye.

Her er en link til programmet du kan se på nrk.no Puls - ME

En ting jeg reagerte en del på, er dette viruset de nevner. Jeg syns det er veldig unødvendig å nevne noe som er så ferskt, og som de ikke har noe bevis for. Det må vel være noe som skurrer når det bare er 2 av 5 studier, som finner XMRV viruset hos Me-pasienter? Det viser seg nemlig at de prøvene som er testet positive er "falsk postivie" og er blitt forurenset på labratoriet. Britiske forskere mener at XMRV viruset IKKE er årsaken til ME. Om du vil kan du jo lese mer her nhi.no og http://marthashave.wordpress.com.

Trengte bare å få ut litt frustrasjon om dette viruset, som gjorde meg fryktelig redd igår. Heldigvis hadde jeg en telefonsamtale med Live Landmark som opplyste meg om mye av det jeg har skrevet ovenfor. Og sa jeg ikke skulle bekymre meg viruset og slutte å lese så mye om ME. En blir vel bare sykere av det. Det sies jo at i løpet av sykepleiestudeiene har du hatt alle sykdommene du har lært om. Er kanskje ofte greit å være litt uvitende.

Nå om dagen venter jeg bare på at 3 til skal søke på Lightning Prosess kurs, så jeg kan bli frisk!


 
Sånn vil jeg bli igjen! Kunne være i fysisk aktivitet uten å lide for det etterpå. Og kunne være i sol og snø uten å være totalt avhengig av MØRKE solbriller som uansett er for lyse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar