lørdag 29. januar 2011

Bonde i byen

For en herlig dag! Taiko og jeg har vært på jakt etter hundemat. Vi hoppet, danset og sklei oss av gårde, ned til byen. På veien snakket vi litt med endene før vi plutselig var inne i noen skittene bak gater. Og vips så var vi ved en dyre butikk. Glade og fornøyde med mat i posen. Tenkte jeg at vi skulle prøve å finne denne operaen, jeg ennå ikke har vært på.

Vi var ikke alene om å prate med endene

Vi gikk og vi gikk. Plutselig var veiene bare og jeg var såpass varm at jeg kunne ta av meg hetta. Jeg så på menneskene rundt meg og forstod at det måtte være dette som er Grønland. Jeg syns jeg kunne føle lukten av fremmede krydder og andre ukjente ting. Selvom det enkli var så kaldt at det var lite å lukte. Fasinert gikk vi vidre og snublet over et marked. Har du sett, hva man finner av å traske rundt i storbyen altså! Taiko fikk oppmerksomhet og humøret mitt var på topp! Neste gang må jeg ta med meg speilrefleksen.


Vi tuslet videre, det var jo faktisk denne operaen vi skulle finne. Men etter en liten stund, kjente jeg sulten trenge på, og det lille dyret mitt begynte å halte. Salt, vann og slaps gjør lite godt for små og store hundepoter. Jeg varmet poten hans litt i hånden, før vi satte nesa mot Grünerløkka igjen. Operaen får vi finne en annen dag:)

Gatene i Oslo er ikke akurat av de reneste, så etter en tur på 1time og 40min kan man jo bare tenke seg hvordan potene til lille gull så ut. Olje og annet ekkelt, det ble rett inn i dusjen da vi kom hjem. Nå kan jeg kjenne lukten av den deilige shampoen og babypudder. mm, livet er herlig!

Ikveld skal jeg til tante Ellen Martha og spise god mat. Gleder meg!
Og snart skal jeg legge ut dagens godfølelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar