torsdag 25. november 2010

Snartur på sykehuset...

Idag begynte dagen alt for tidlig for min smak. En tur på sykehuset stod på timeplanen. Legen hadde mye bra og si, er vel første legen jeg har vært hos som faktisk har litt greie på Dengue feber. Godt å endelig føle at jeg er i gode hender. Fikk også beskjed om at jeg sikkert ikke kommer til å dø om jeg får det igjen, vil bare bli en god del sykere enn denne første gangen. Så det er jo bra, men kommer nok til å holde meg unna dengueland likevel.. Og visste dere at det bare er 1% av myggen som er bærere av dengue viruset?

Legen var veldig fornøyd for at jeg har sluttet på skolen. Og mente at min beste medisin igrunn bare er å kose meg og gjøre ting jeg liker. Det kan jeg jo leve med. Han sendte også en henvisning til ME-avdelingen eller hva det heter. Men siden de har så fryktelig lang ventetid kan det jo kanskje hende jeg er frisk innen den tid! Krysser fingrene for det!

Så med ett stikk i hver arm rikere og 9 blodprøveglass fattigere, gikk det en litt lettet og overveldet Sus ut av Ullevål sykhehus. Glad jeg hadde med mamman min, som kunne passe på meg.

Det ble kafé og litt tid til å ta inn alle intrykkene, før vi dro tilbake til voffene i leiligheten.

 
Nå er vi to slakt på sofaen etter en lang og slitsom dag... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar