tirsdag 25. august 2009

Pappbåtbygging..

2. dag på Bjerkely. Føles som det har gått en uke. Blitt bedre kjent med folk og koser meg her borte. Det skjer noe så godt som hele tiden! Men det er bare deilig for da slipper jeg å tenke på hvilken uke det er, og kan prøve å ha det gøy. 


Igår startet dagen med "bli-kjent" leker. Det er selfølgelig nyttig, begynner å lære mange navn, men har fortsatt en del igjen! Etter litt informasjon gikk vi inn til klasserommene. Der ble det litt mer bli-kjent opplegg, og informasjon om turer. Skal bestille tur til Paris allerede imorgen! Gleder meg maks til å reise.

Klassen min virker fin selv om vi er ganske spredt når det gjelder erfaring og utstyr. Etter å blitt litt kjent med klassen og lærer fikk vi litt branninstrukser. Så var det påtide å ta enkelt bilder av oss alle. Tror vi skal få et ark med bilder og navn, så det skal bli enklere å huske hva folk heter. 


På kvelden hadde vi samarbeidøvelser. Festlige greier. Vi ble delt inn i grupper og gikk til forskjellige poster, der vi fikk oppgaver vi måtte gjøre i fellesskap. Gruppen jeg var med på var kanskje ikke den beste når deg gjaldt poeng, men vi hadde det utrolig gøy. Etter å være helt dø og ferdig spist av de ekstremt mange myggene som er her, gikk jeg inn på rommet mitt og snakket med mamma og pappa på tlf. 

Deretter var det å få på seg noen slække klær og komme seg til gymsalen og spille volleball. 

Men jeg må selvfølgelig ikke glemme stunden i hovedhuset med dataene våre. Her på Bjerkely er vi så sosiale at vi sitter rundt samme bord, og prater med hverandre på facebook.



Senere på kvelden var det tid for meg å trekke tilbake til rommet. Da var det te og Menn som hater på lydbok. Deretter senga. Sovner med engang etter de aktvie dagene.. 


Klokka ringte halv 8, lå litt lenger før jeg stelte meg og tok et eple på veien til skolen. Hadde tenkt til å droppe frokosten kl 8, siden det er lunch igjen 10:30. Men da jeg kom inn døra, var ikke Hilde enig i det, så det ble litt mer mat på morgningen, før det var samling i kapellet. Der fikk vi resultatene for gårsdagens aktiviter og vi kom faktisk på 3.plass av 8. Så var det opp å få litt mer informasjon om ting og tang før. Da det var ferdig hadde vi litt over en halvtime før lunchen begynte. Da gikk jeg på rommet mitt, satt på vannkokeren, hørte på lydbok, drakk kaffe mocha og pakket til pappbåtbygging. Hadde nemlig fått beskjed om at det kunne bli vått, så det var lurt å ha med seg skift. 


Satt på med Hilde bort dit vi skulle være. Therese og Sus lagde party i baksetet med sang og dans. Vel fremme ble det litt venting før vi kunne sette igang med byggingen. Imellomtiden fant jeg en liten søt frosk jeg kalte Albert. Og ellers bare fløy jeg rundt og gjorde unyttige ting. Da alle var kommet fram, ble vi delt inn i grupper og byggingen var igang. 

Gruppe 2 fant ut at de skulle lage en kano lignende sak. Navnet ble Papptanic som etterhvert ble bytter til Papppanic. Vi jobbet alle iherdig med båten for å få den ferdig i tide. Alle som så på den begynte å le og sa den garantert kom til å synke. Fornærmende. Men den som ler sist ler best. Eirik ble den heldige til å være kaptein av Papppanic. Tiden var ute og vi tok med oss båten dit den skulle settes ut på vann. Gruppe 1 begynte logisk nok, og var en tragedie å se på. Den båten fløyt hvertfall ikke, og hvem var en av de som hadde mobbet båten vår mest? 


Papppanic var neste båt ut. Den fløyt jo som en svane. Det eneste problemet var at den var noe vanskelig å styre, og ble derfor tatt av strømmen i vannet. Alex hoppet uti for å hjelpe den stakar kapteinen. Da han løp på land igjen, var det min tur uti for å få båten inn den lille siste biten. Da alle båtene hadde kommet seg over var det klart for å dra hjem så vi rakk og pakke ut og sånn før middag. 


Til middag var det sprøstekt sei. Som de fleste vet er ikke jeg akurat noen fiskespise elsker. Men maten smakte veldig godt! Vet virkelig ikke hva som kan ha gjort det. Det kan ha vært det at jeg var ekstremt sulten, eller dempen smaken med alt mulig annet, eller så er kjøkkendamene våre bare veldig flinke på kjøkkenet:) 


Etter middag har vi bare sitti som slakt med dataene våre. Jeg fant ut at jeg skulle gå på rommet mitt å slappe av i ensomheten, og her er jeg nå med era og enya på iTunes. Deilig... Men får vel se å komme meg til et av byggene med internett å publisere dette, siden vi ikke har nett på internatene. 
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar