mandag 25. oktober 2010

Vinterens første snø, hundehytta og agility stevne..


Da var det mandag igjen, og nok en helg er forbi. Denne helgen har for det meste gått til hundene. Fredag var Betina, jeg og hundene på hundehytta i 4timer. Utrolig deilig og se dyra kose seg. Siden det begynte å snø på torsdag, dro mamma og jeg til mormor og morfar på fredag kveld. Der flinke moffen og mamma bytta om til vinterdekk. 


Zalto med Taiko og Mina på slep.. 

Vakre Rico..
  
På lørdagen var det agility stevne på Melsom. Agility klasse 1 startet og Taiko var en av de første i mellomklassen. Jeg må virkelig få lært det dyret å stitte stille på start. For nok en tjuvstart og et ødelagt løp.

Frodo var neste ut. Måtte jobbe for å få fart i han. Noe som sleit meg helt ut, siden formen ikke er på topp. Men det ble en 4.plass, så kanskje ikke sympati agility er så værst. Men ser nok ut til at Frodo ikke akurat kommer til å bli konkuranse prioritert fremover. Siden kroppen min har begynt å protestere på ting, er det nok lurt å gå litt færre løp. Kjipt men sant.

Laget var neste. Taiko startet på laget. Tullingen hoppet skrått av stigen og tok et hopphinder istede for tunnellen som lå rett frem. Jeg var helt satt ut, og rakk ikke å reagere før vi var disket. Så sånn kan det gå. En tanke irritert på meg selv, siden dette løpet ikke bare handlet om meg, men hele laget.

Hopp stod for tur. Og det var bare et utrolig artig løp. Det var så mye som stemte. Bra fart og god kontakt. Ikke god nok kontakt til å hindre en disk, men så mye annet vi fikk til. Taiko viste hvilke potensiale som ligger i han og som vil ut og utvikle seg. Jeg gleder meg til å komme igang med treninger. Stolt av dyra mine:) 


Frodo min..

Vi tok med oss Mina hjem. Siden flinke Betina skulle jobbe på stevne hele søndagen. Blir mye latter med valp i hus. Er så utrolig valpesyk! Men får vel vente en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar