fredag 15. oktober 2010

NSF Fagkonferanse...

På torsdag hadde norsk sykepleierforbund fagkonferanse. Jeg var en av de heldige som hadde mulighet til å delta der. Og det er jeg virkelig glad for! Bye og Rønning åpnet alt sammen, konferansen startet med andre ord med latter. Deretter var Mette Marit en tur innom og snakket om HIV.

 


Men høydepunktene var uten tvil Gunnhild Corwin og Dagfinn Enerly. Jeg vil anbefale alle til å lese boken til Corwin, Idas dans. Den handler om dattern hennes som døde etter 14mnd kamp mot laukemi. Utrolig rørende å høre henne prate om opplevelsene og erfaringene under kampen mot sykdommen.

Da Dagfinn kom inn på scenen, var øynene temmelig våte. Tenk å ha hele karrieren foran deg og to små barn. Og så ende opp i rullestol, lam fra nakken og ned. Den positiviteten hans er virkelig imponerende! For en inspirerende mann. Er helt sikker på at jeg ikke hadde tatt det like bra som han, hadde det vært meg.

¨

Jeg ble utrolig inspirert av denne dagen. Og har fått nytt pågangsmot til å prøve å klare studiene, tross litt ekstra motgang. Takk for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar