lørdag 30. oktober 2010

Utstilling i Letohallen

Tidlig i oktober eller slutten av september. Husker ikke helt. Men hvertfall, da prøvde jeg å sette igang røyteperioden til Taiko, så kanskje han skulle ha litt pels til utstilling sesongen. Og lykkes jeg? Det skal jeg komme nærmere inn på senere.

På fredagen satt voffen og jeg oss inn i Super Sara og kjørte til Revetal. Der skulle dyret stelles litt mer, vi fikk besøk, og jeg ble hentet av Roger. Jeg strøyk også skjorta mi selv, det tror jeg ikke har skjedd før. Men! Vi kom oss til Larvik. Der skulle Betina bade Mina, det ble pizza og mer klargjøring for morgendagens utstilling, før vi endelig kom oss i seng.

Klokka ringte 05:30. Jeg var lysvåken faktisk, noe som skulle forandres utover dagen. Vi kjørte og hentet Yvonne og Molly, før vi satte av sted til Eidsvoll.

Vel fremme var det noe stress. For sheltie valpene skulle visst ikke stilles i samme ring som de voksne. Så vi fant ringen til Mina, fikk sendt henne inn. Flink som hun var, ble det en god kritikk, men desverre ingen plassering.


Klargjøring før ringen går fint, med go'biter fra mor...


Ikke alltid like fornøyd


Flinke frøkna på bordet

 


En nydelig liten konkurrent

Vi kom oss bort til voksen ringen. Der var det TRANGT!! Skjønner ikke det er mulig å ha så mange hunder og mennesker i en hall. Men flinke som vi er fant vi en plass.


Vakre lille Mina



Mina og Molly

Yvonne hjalp meg med å klippe rundt ørene til Taiko, og resten av stellet. Så var det ut å få dommen. Dere kan jo bare gjette hvilken sløyfe vi fikk og årsaken. HUNDEN MIN TRENGER MER PELS! Noen som har noe å gi bort?


Noen sliter med høy hale.. 


Taiko på bordet


Tannvising er ikke noe problem



Små furt gikk jeg ut av ringen. Med en super diett for Taiko i hode. Massemasse mat skal han få. Som Finn Helge sa, har du noen gang sett en tjukk hund uten pels? Og nei, det har jeg vel igrunn ikke.
Så nå håper jeg dyret får pels, hvis ikke får jeg vel ta en tur til Ramnes og få en hund med masse hår:p

Molly var neste ut. Det ble en god kritikk og rød sløyfe uten plassering.


Molly på bordet


Finn Helge og en liten frøken


Nydelig! 


BIR for dagen, tar livet med ro
Gratulerer til Finn Helge


Betina og Mina


Vi fikk demonstrert hvordan vi IKKE skal se ut i ringen.
En lenger skjorte neste gang tro?



Vakre Molly


I mine øyne vil han alltid være den peneste<3

Så da dro vi hjemover med en valpesløyfe, en blå og en rød. For ikke å glemme de to rosa jeg fikk som trøst. På vei hjem fant vi ut at vi var nødt til å stoppe, så jeg fikk spist bort sorgene mine.

Vel hjemme etter en lang dag, tok det ikke lang tid før jeg sov.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar