søndag 6. juni 2010

Halkidiki 2010!

Da er min mor jeg trygt tilbake på norsk jord. Til noens store glede. Jeg har fått streng beskjed om å bli innenfor landets grenser til jeg blir eldre og klokere.. Men det kommer jeg mer til senere..

Venter på toget med en herlig pæreis! 



Vi har hatt en fantastisk tur med god mat, fried cheese every day! Sol og herlig tempratur i sjøen. mm.. Halkidiki var et mer turist sted enn Lesvos og Chios. Vi fant ut at vi er blitt bortskjemte med leilighetene Samuel finner! Ikke fryktelig mye sjøutsikt denne gangen. Men ikke noe problem, vi koser oss uansett.

Vel fremme i Hellas! 

Hjemmet vårt for 1uke

Frappé ble det nok av.. mmm..

Gresk mat!! 

Hva er vel mer naturlig enn å gå med en madrass i byen på kveldstid? 


Første dagene gikk til å kose oss på stranda. Fin lang strand med deilig turkist vann. Herlig!


Sjokk at jeg fant meg en 4beint venn


Etter noen dager i solen, skulle kroppen få litt fri og turen gikk til Thessaloniki. Vi måtte gå mot våre prinsipper og kjøpe en paraply! Æsj, syden og regn. Men da mistet vi hvertfall ikke en dag på stranda. Fornøyde etter shopping, og flau over min null interesse for gran prix, var jeg under kraftig dengue attack og endte opp med å bli påkjørt av en bil!
Heldigvis er jeg ingen porselensdukke og knuser ikke med første. En erfaring rikere.
Det ble flashbacks til Bangladesh da jeg fløy fra lege til lege for å ta røntgen og ultralyd. Stakars forsikringselskapet må jo lure på hva jeg driver med! Men hva er vel en utenlandstur uten et legebesøk! Nå har jeg tatt ultralyd i 3 forskjellige land. Spent på hva som skjer neste uke i Magaluf! haha.
Så nå knasker jeg ibuprofen som ser ut som rosa smarties for å dempe smerten i ribbeina. Ellers har jeg et blått kne, albu og en sprukket underleppe. Noen ting er det bare superdåsa som får til!
Kamera mitt overlevde sånn mer eller mindre også! 

Liten del av Thessaloniki

SHOPPING! 

Halvtime etter jeg sloss med en stor svart bil.. Klærne er skiftet, blodet tørket bort og smilet er tilbake:)

1stk skjelven mamma anstrenger seg for å smile

Bilder og tegning fra den ene søte legen

Resten av uka har bli-frisk turen min har vært på stranda, shopping i Hanoiti (går ikke over en gate uten å holde noen i hånda!)  og masse masse mat! Kan ikke huske sist jeg spiste meg så mett som jeg har gjort den uka her. Ikke nok med det, men etter at vi har sitti en halvtime for å klare å orke halvparten av maten vi har fått. Og er kjempefornøyde med alt vi orker, kommer de med dessert på huset! Noe som enkli er kjempe koslig, meeen.. Når en er så mett at en snart sprekker, smaker ikke brownies og is godt engang!




Lydbok og verdens beste kinderegg er ikke feil etter en lang dag i solen

Min vakre mor<3

Yoshi power!

Tja, hva skal man si? 

Jessjess. Det var den turen! Har hatt det helt fantastisk selvom min mørbanka kropp har prøvd å protestere. Men var godt å se pappa på flyplassen og komme hjem til egen seng!

Takk for oss! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar