søndag 2. mai 2010

Nordic light!

Da er Bjerkely elvene vel hjemme etter en fantastisk og lærerik uke på Nordic light i Kristiansund.
En utrolig fin og koselig by, jeg gjerne drar tilbake til!
Vi dro opp til Kristiansund på tirsdag. Da vi kom frem ble det litt fri før vi skulle stilles ut med tskjortene våre. Under utstillingen klarte jeg å få meg en “stalker”. Jeg har nå lært at jeg ikke skal stå ved siden av en person, med min nakne kropp på tskjorta si. For da kan gamle menn med skinnjakke og lue få skumle tanker i hode. Haha..

Åpning av utstillingene



Min kjære mor har hatt bursdag mens jeg har vært borte. Så da bruker jeg anledningen her til å få si hvor fantastisk hun er. Stiller alltid opp for meg, og hjelper meg når jeg er i problemer. Vi kan ha stunder sammen hvor vi fniser som to 13åringer, og andre stunder der vi gråter i armene til hverandre. Jeg ville ikke byttet ut moren min for alt i verden. Hun er en som virkelig forstår meg.
Jeg er utrolig glad i deg mammaen min<3

Mor og meg 09

Så siden mamma har hatt bursdag, har det gitt meg anledningen til shoppe. Dama må jo få en gave når hun kommer hit å henter meg den 13 mai. Itilegg kom jeg over et super salg, noe som ga meg masse nye klær og tom bank konto...

Må si at høydepunktene under festivalen uten tvil var foredraget til Elliot Erwit! Det er uten tvil en av de søteste og flinkeste gamle mennene jeg vet om. Ser virkelig opp til denne mannen.

Dogs don't ask for prints”



Høydepunkt nr 2, var foredraget “point of no return”. Det var en utstilling av bilder fra Gaza og en lege som hadde ekstremt mye bra og si. Har enda en vond følelse i meg etter bildene og historiene. Samtidig som jeg nesten ikke klarer å vente med å bli ferdig utdannet og komme meg ut til slike steder. Pratet litt med Mads Gilbert, legen som hold foredraget. Og han oppmuntret meg veldig og når han har praktisert som lege på steder som bombes, i flere 10år uten å dø. Kan jeg klare det samme:)



Høydepunkt nr 3, var foredrag med Leif Preus. Enda en søt gammel mann som vet hva foto er.


Ellers har vi kost oss i regnvær, i et felleskap med mange fotofreaks. Er ikke ofte man helt naturlig kan møte på og prate med de beste fotografene i Norge og verden! Håper virkelig jeg får med meg Nordic light til neste år. Har hatt det helt fantastisk.


Dan:)

Mats:)

Må såklart også fortelle det at Jenny har vært på fotofag skole intrevju. Det gikk kjempe bra, de hadde faktisk skrytt av Jenny til Tomas, som var inne etter henne! Gleder meg til svaret på om hun kommer inn eller ikke. Men det må være noe alvorlig galt om ikke hun som er så flink og arbeidsvillig, kommer inn:)

<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar