mandag 2. mai 2011

Stevne helg i Arendal

Har hatt en helt fantastisk helg! Kom hjem fra Arendal med en 3.plass, en 2.plass, 5 ferdig nm nappet hunder og solbrille skille. Hurra!

Det hele startet på fredag morgen da Betina kom på frokostbesøk, for så å ta med seg meg og mine 4bente til Arendal, nærmere bestemt Tvedestrand. Marit hadde vært så snill og åpnet sommerhuset sitt for store deler av Stjernelaget og Hot Shots. Takk for det! Og for en utsikt, kunne nok vært igjen der i hele evigheten.

 

 

 

 

Det er virkelig ikke enkelt å ta bilder av 8 hunder

Og plutselig følte de seg ferdig

Men hvertfall. Grunnen til vårt opphold i Tvedestrand var jo at vi skulle inn til Arendal for å plukke litt premier. Vi hadde tydeligvis vært snille piker, for solen hadde bestemt seg for å vise seg. Elsker solskinnstevne dager.

Taiko startet med agility på lørdagen, han er jo mindre glad i stigen. Så det endte med en disk. Deretter stod hopp for tur. Ingen felt hinder og det ga oss en 3.plass med 10 feil. Slalomen er så klart innvolvert i disse feilene. At jeg ikke bare kan stå stille og la dyret mitt jobbe. Hat over meg selv. Men fornøyd med 3.plass:)

Taiko


Hot Shots laget disket, der Taiko var mye av årsaken til det. Men Stjernelaget klarte å skaffe seg en feilfri 1.plass! Kjempe gøy, en gjentakelse av det og laget er sikret NM plass!

Isa til Hege ble uoffisiell agility champion, bare en blå sløyfe i ekstriør som skal til nå, Yvonne og Kelly var i ringen sammen for første gang på 5 år og skaffet seg en 1.plass, Felix og Line var også oppe på pallen en tur. En god dag for mellom hundene i Tønsberg.

Isa

Kelly (Moren til Taiko)

Line og Felix

Etter en hyggelig kveld i ferie huset var det klart for søndagens konkurranse dag. Ganske imopnerende at 11 hunder i et hus ikke har gitt mer konflikter. Flinke hundene våre!

Til tross for gode resultater dagen før var ikke solen like hyggelig denne dagen. Overskyet og igrunn ganske kaldt. Men tror det var godt for mine solbrente steder og gårsdagens solbrille skille kan vare litt lenger.

Igjen startet vi med agility. En knall bane der jeg til en hver tid kunne løpe ved siden av og støtte han. Desverre presset jeg han for langt ut, da jeg skulle vinkle han inn på neste hinder, så han gikk rundt. Men til min store glede, forsvant han ikke inn i bjeffetåka av at jeg tok han tilbake. Vi hadde en knall vippe og slalom og han tok stigen! Jeg ble så overasket at jeg ikke klarte å jobbe nedfeltet, så ble uten tvil felt feil. Det ble en 2.plass med best tid!



Like etter agility løpet var det klart for hopp. En utrolig komisk bane, med masse tunneller i midten. Bra fart i dyret, men da jeg skal safe han inn i siste tunnellinngang, står jeg og venter litt, og voff løper inn i feil inngang. Gikk nesten hele dagen og irriterte meg over mine dumme handlinger. Er ganske så sikker på at om vi ikke hadde diska der, hadde det blitt nok en pallplass. For min lille voff er rask. Men utrolig gøy at han går så bra, så får jeg øve meg på å stole mer på han:)

Etter en lang ventetid var det lag nok en gang. Vi hadde en bra start, men da jeg skal løpe fra tunnell og til vippa løper jeg for fort, og Taiko blir bare fokusert på å ta igjen meg. Han forsvinner i bjeffetåke og nok en disk på oss. Stjernelaget kom seg igjenom med ca 13feil og 1.plass, det betyr at vi nå har 5 ferdig nappet hunder til NM!

Betina og Zalto fikk feilfri 2.plass og hopp cert! Denne dagen tok mellom hundene i Tønsberg nok en gang med seg en del premier. Enda en god dag for oss.

Jeg har fått erfare hva Taiko og jeg må trene mer på, og gleder meg til neste stevne! 

Takk for en knall helg fyllt av premier, godfølelser og latter!

2 kommentarer: