lørdag 9. april 2011

Godfølelser, is, støl og syk hund..

Jah, her ligger jeg inne på sofaen min og samler energi til å rydde, mens solen stråler ute. Dette er været jeg har ventet på! Håper å få kommet meg litt mer ut å nytt det, savner en hage eller en solfyllt terasse. Men jeg er nok bare nødt til å venne meg til å benytte den offentlige hagen som må deles med 100 andre. Tiltak. Selvom jeg liker å se på alle menneskene som plutselig har begynt å smile om kapp med solen. Igår registrerte jeg at klokken kunne runde åtte før det var mørkt ute. Det er godfølelse!

Denne dagen har jeg brukt på å være slapp. Kroppen min er helt mørbanket etter de tre siste dagenes treningsøkter. Og når det gjør vondt å gjøre ting, ja da liker jeg å unngå dem. Heldigvis har jeg en god nabo som drar meg ut av min lille hule. Så jammen har jeg fått vært en tur i byen, brukt penger jeg ikke har på en ny shorts og nytt en is på Aker Brygge. Fantastisk!

De siste dagene har det skjedd mye, noen ganger tar jeg meg selv i å savne mitt stille syke liv. Misforstå meg rett, det er herlig å være frisk. Men det skjedde så fort, hvor er det blitt av den gamle hverdagen min? Hvem er jeg nå? Hva forventes av meg?

Jeg har kost meg med årets første iskaffe på brygga i Tønsberg

 
Og hatt årets første ute agility trening! 


Har jeg forresten fortalt at studieplassen min til høsten er bekreftet. Da er det ingen vei tilbake, og godt er vel det. Sykepleien her kommer jeg!

Tenkte også jeg skulle informere om hvordan det gikk på Frodo's massasje time på tirsdag. Det endte nemlig i røntgen bilder av nakken hans. Jeg fikk beskjed om at det mye mulig er noe som ikke sitter der det skal. Og med litt motstand i selen på tur, kan det gi han så store smerter at han kaster opp. Får helt vondt inni meg av å tenke på det. Han er nå satt på smertestillende. Og skal ta nye bilder etter påske, fordi det ikke ble tydelig nok på de vi har tatt. Håper mer syns når han ikke anspenner seg så mye, og gjør det ikke det, må han inn til Oslo for CT.

3 kommentarer:

  1. Hei Susanne!

    Jeg holder på å lage en oversikt over blogger som skriver om ME, derfor fant jeg din.

    Hvis du vil være på oversikten min er det fint hvis du kan sende meg en kortfattet presentasjon av bloggen din, en setning er nok.

    Her er direkte link til oversikten min:
    http://melivetpaaslep.wordpress.com/me-blogger/

    Hilsen Anne-Helene

    Ps! Heldig er du som kan studere! Lykke til!

    SvarSlett
  2. Nå er du lagt til :-)

    God påske til deg!

    SvarSlett
  3. Flott! Håper du får en påske med oppturer:)

    SvarSlett