søndag 24. januar 2010

Aking+Dengue feber = Legebesøk...

Torsdag hadde vi akedag! Det var kjempegøy helt til det ble kjempekaldt. Vi grillet pølser på bål og akte på søppelsekker. Etter en lang dag, for et slitent menneske som meg, endte det med kjempe vondt i hode og lys skyhet. Jippi! Det ble med andre ord en tidlig kveld på meg.





Henriette og Dan






Koselig!


Fredagen kom og jeg håpet å være frisk som en gullfisk. Men neida, kroppen var helt visen og hodet gjorde  jammen vondt det også. Therese tok turen innom rommet mitt og informerte om en fyr som skulle snakke om hvordan det er å være fotograf og sånn. Noe jeg ville få med meg. Jeg kom meg til hovedbygget, hetta på genseren min kom fort over øynene og jeg fant ut at solbriller kanskje hadde vært en god idee. Så der satt jeg i et helt mørkt rom med solbriller på. Haha, føler meg så smart om dagen! Den bekymra Jenny mendte jeg måtte komme meg til legen, og etter en samtale med mamma på telefonen, ble det slik. Legen var kul, og hadde faktisk hørt om sykdommen min før. Wow! Og det viser seg visst at dengue feber, kan føre til hjernehinnebetennelse, bare foresaket av virus eller noe. Så nå føler jeg meg helt fantastisk heldig som har fått denne sykdommen som kan føre til så mange andre sykdommer.. Han kunne også informere om at hvis jeg får denne flotte sykdommen igjen, kan visst blodårene mine sprekke. Så da kommer jeg til å spy og drite blod, pluss at det trenger seg gjennom huden min. Heldig? Jeg som vil ut med leger uten grenser eller røde kors. Jaja, får nok sjekke opp dette nøye en dag.

Jenny og jeg dro nå til butikken etter legebesøket, så jeg kunne få meg noe Haribo, som er mitt dengue godteri. Og Hilde måtte ha cola, siden hun hadde spydd hele natten.

Så dagene mine tilbringer jeg mest i senga, med lydbok på. Eller ser film med solbriller. Fikk en sykemelding fra legen om at jeg må ta ting helt med ro, og en trussel om at hvis jeg aker igjen i den nærmeste tiden, stikker han pennen sin i øye mitt. Haha..
Men siden jeg begynner å føle meg bedre, regner og håper jeg på å slippe fler sykehusbesøk:)

1 kommentar: