tirsdag 1. september 2009

Flisa sightseeing..

Mandag! Dagen begynte med informasjon for dagen. Deretter var det tid for å rydde og vaske rom og internat. Mitt rom så faktisk ganske fint ut når jeg kom tilbake på søndag. Men som det ryddige mennesket jeg er, så det ikke like ryddig ut når jeg la meg. Det ble med andre ord endel rydding før jeg kunne begynne å vaske. 



Etter vasken skulle vi bli kjen med Flisa, det er altså her jeg bor om dagen. Turen gikk først til en strand. Dit skulle vi gå, begynte med det, men fant en bil å hoppe inn i. Like greit.





Vel fremme på stranda fikk vi en oppgave som gikk ut på at vi var et lag på 6, og 3 av oss skulle være kanibaler. Poenget var da å få alle sammen over uten at menneskene ble spist, noe som skjedde om det var flertall av kanibaler noe sted. Hvertfall, vi kom oss over til slutt.
 Mens vi stod å ventet på at alle skulle bli ferdige og kanoene pakket sammen, ble så klart Sus det store mobbeofferet igjen! Da er det jo bare å tenke seg til hva som skjedde. Stemmer det. De tok fra meg mobilen min, tok tak i beiner og armer og kastet meg ut i vannet. Fint! 
Ikke nok med det, så står folk og filmer og tar bilder istede for å hjelpe meg. Takk Gud for fotolinje! Når det først skjer noe, er det ikke snakk om å hjelpe vedkomede, men å stappe en fotolinse opp i trynet på det.. Takktakk... 
Heldigvis for meg hadde Jona tatt med seg skift som jeg fikk låne. 

Vi heiv oss inn i noen biler og kom oss videre til Flisa sentrum. Der fikk vi utdelt noen oppgaver. Gruppa mi valgte å splitte oss, så det skulle gå litt kjappere. Anders og jeg tusla rundt og gjorde det vi skulle, møtte på Stian og fikk han med oss. Alltid kjekt med noen litt mer kjente enn oss. 

Endelig tilbake på skolen, for å kunne ta seg en varm dusj etter en kald fornøyelse på stranda tidligere på dagen. Da klokka ble 15:00 og middagen stod på bordet gikk det opp for meg at det var steinbittkaker. Greit, jeg har sagt jeg skal smake på maten her, men hundemat spiser jeg ikke. Heldigvis for meg spurte Geria om Ronni og jeg ville være med å spise grandiosa istede. Etter å ha sitti på elevkjøkkenet litt var det tydeligvis fler som hadde funnet ut at pizza var en god erstattning. 





Så var det tid for Rockband. Jeg er virkelig blitt en reser på både trommer og gitar! Eller noe. Var hvertfall veldig gøy de gangene innimellom som jeg fikk det til.

 

Plutselig kom det masse folk, så det ble film på et rom istede. En ekstremt ekkel film, om et galehus. Endte med at de begynte å spise hverandre og sånn. Deilig.. 
Deretter gikk Therese og jeg opp på rommet til Hilde, der det var litt fler folk. Satt der og prata helt til vi fant ut at vi skulle ta en rånetur. 

Idag har vi hatt linjefag. Har lært litt om lys og lukkertid. For deretter å gå ut å utforske litt. Eirik ble den heldige utvalgte til å sykle, så vi andre kunne stå på rekke og teste ut lukkeren på ting som beveger seg. For så å prøve å panorere bildene. 

Kl ble 5 og fotballbanen ropte. Med en deilig hodepine var jeg veldig engasjert. Myggen beit og vi bare koste oss. Jeg trenger vel ikke skrive hvilket lag som vant? For det var jo så klart mitt. Hadde nok veldig mye med min hjelp å gjøre.. neh.. menmen. Så ble det dusj, avslapping og kveldsmat. Og her sitter jeg da, hører på nickelback og prøver å holde mine kjære oppdatert om mitt liv her på Bjerkely:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar