fredag 4. september 2009

Bilder, flying og go-cart

Huff, ukene går så ekstremt fort her. Det var jo nettopp mandag! Men på en annen side føler jeg at jeg har vært her hvertfall en mnd. Skjer så mye her hele tiden. 

De siste dagene har vi hatt litt undervisning. Nå kan jeg faktisk ta bilder på den manuelle instillingen, uten å være helt fjern. Vi har fått i opgave å være kreativ med blender og lukkertid. 
På Onsdagen dro Anders, Nicklas og jeg til mølla og tok bilder av vannet. Anders har så mye fotoutstyr, jeg blir fasinert av. En ting jeg skal kjøpe ganske fort er et stativ! Har ikke skjønt helt greia med det, men nå har det endelig gått opp et lys for meg.
Senere på dagen hjalp Eirik og Torleif meg med å få photoshop og lightroom. 





Ellers har vi tatt masse bilder som Eirik skal gjøre om til film. Festlig,festlig. På kvelden så vi på Tinkerbell. Veldig gøy da vi begynte å sette navn på figurene pluss at det kanskje var litt sent. Hvertfall for meg. 

Torsdagen kom og vi skulle på en utflukt til en flyklubb. Her kunne vi kjøre både motorfly og seilfly. Jeg skulle bare kjøre motorfly. Da det endelig var vår tur, hoppet vi opp i flyet. Snille menneskene lot meg sitte foran og jeg fikk styre! Det var kjempe gøy. Så nå har jeg kjørt fly også. Etter flyvingen dro vi til en go-cart bane i nærheten. Dette var min første gang, så var litt spent. De første rundene gikk det kjempe sakte for min del, men begynte å bli litt bedre kjent med bilen etterhvert. Den beste tiden min var på 1,15min. Fikk kjøre en gang til, og da er jeg sikker på det gikk raskere, men da hadde jeg ingen tidtaker på bilen min.. 











Therese, Hilde og jeg satte oss inn på rommet mitt for å redigere litt bilder. Helt til vi ble lei av det, fant en stue og en film. 

Våknet fredag morgen med hode på dataen. Hadde tydeligvis sovnet under bilderedigeringen jeg skulle gjøre før jeg la meg. Vi hadde linjefag, da halve klassen ikke dukket opp, syntes vår kjære lærer Ivar at vi skulle gå å vekke dem. Han hadde jo både nøkkel til alle rom og megafon. Etter å ha laget et spetakkel hos alle de late, som ikke kommer seg opp om morgningen, var det tilbake til klasserommet for å få litt kunskap om objektiver og ISO. 
Etter skoledagen ble det litt spilling av rockband, og plutselig en Sverigetur. 

Bilen til Hilde ble stappet full av Jenny, Marianne, Beate, Hilde og meg. På veien bort ble det allsang for full hals. Kom fram og kortet var klart. Det ble undertøy, tskjorte, godteri og mat og drikke. Og ikke minst røyk og snus. Hadde fått med både bestilling og kort. Vi kom oss tilbake. Da var det tid for litt mer rockband og en liten disney kveld noen av jentene hadde planlagt. Marianne hadde laget Brownies. På tv startet det med Nemo og deretter Beauty and the beast. Det hadde nå blitt litt sent på kvelden, så det kommer vel ikke som noe sjokk at jeg sov meg gjennom den siste filmen.. 

Idag er det lørdag. Skoledagen idag bestod av en volleyball turnering. Vi skulle kle oss ut og ha det gøy. Mitt lag endte opp som sjeiker, med kjortel, noe mørke mat greier i ansiktet og på armene, og håndkler på hodet, så vi utrolig søte ut.. Ikveld er det bål på stranda:) 


Anders





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar