lørdag 6. august 2011

Kan ikke alle bare være venner?

Hurra! Jeg har drivi å klødd meg i hodet etter å finne ut en bra løsning på hvordan jeg skal få pusungen og hundene til å gå sammen. Prøvd å finne en "oppskrift" på google og snakket med kjente. Men skjønte vel fort at her var det bare å tenke selv og ta sine egne avgjørelser.

Og nå ser det jammen ut til at metoden jeg kom frem til har funket! Hver kveld nå har jeg tatt ned pusungen, han har sitti på fanget og hundene har susa rundt. Hver gang han har sett en hund har det kommet knurrelyder. Etterhvert klarte han å fokusere på andre ting, begynte og leke med snora i hettegensern og male når jeg koste med han. Og det er jo bra.

MEN! denne morgningen tenkte jeg at pusungen, Frodo og jeg skulle se på law and order special victim unit. Taiko ble nødt til å være ute denne gangen. Noe som tydeligvis ikke var feil. Nikoline, som pusungen ser VELDIG opp til lå i en stol ved siden av. Pusungen bestemte seg for å trosse sin Frodo frykt og komme seg bort til Nikolines grønne stol. Flinke Frodo klarte å holde bli kommandoen han fikk og vips var det ikke så skummelt å være pusunge lenger. Likevel måtte han løpe opp i trappa og sitte der og overvåke situasjonen litt. Men etter noen minutter gikk han jammen ned igjen på egenhånd selvom Frodo var i stua!! Dette er stort dere!



Nå har pusungen vært på flue og hummle jakt, snust på Nikoline og jammen har Frodo fått lov til å snuse på halen hans. Det er et STORT fremskritt. Han har skjønt at med litt fresing holder Frodo seg langt unna. Jeg er lykkelig! Hurra for det!! =D

 



For en GOD morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar