torsdag 9. september 2010

Agility helg!

Vips, så var nok en helg over. Denne helgen har det vært hund, hund og atter hund i fokus. Og det er jo igrunn slik jeg liker det. Betina og hundene kom på fredagen. 4 hunder og 2 mennesker på 24 kvadrat er uten tvil en utfordring, men ingen vi ikke klarte å mestre med glans!

På lørdagen klarte vi og forsove oss. Jammen godt noen beregner god tid. For med forsoving, feil kjøring og henting av Line på Bjerke, var vi på stevne plassen hele 3 kvarter før briefing.

Taiko og jeg begynte med hopp fortsatt i klasse 1. Jeg var greit spent på grunn av mangel på trening. Det viste seg å være unødvendig bekymring. Hadde god kontakt gjennom nesten hele løpet. Endte opp med slalom og hinder vegring og en 6.plass. Fornøyd. God driv og det viktigste av alt, vi hadde det gøy!

 Klar!

 


Agilityen stod for tur. Utrolig rart å bare starte 1 hund. Det er lenge siden sist det! Men må si at det har vært veldig behagelig. Selvom Frodo sikkert snart er med igjen. Men hvertfall, så var det dette agility løpet da. Lille hunden min har jo funnet ut at felt er oppskrytt og løper forbi.
Vi kommer oss ut på banen. Petter hadde laget en ålreit bane, som det skulle bli gøy å få prøve seg på. Vi starter og Taiko bruker vippa som stupebrett. Men hei! Han gidder hvertfall å ta den. Og jammen tar han møne og stige å. Felt vet vi ikke hva er, men det får jobbes med nå i 2. rekke. Med masse feil og en fornøyd Sus ble det enda en 6.plass. Flinke gutten min:)

 Stååå! Men hunden løp av sted.. 


Vi kom oss hjem til meg igjen. Sultene som fy, og flink som jeg er klarer jeg faktisk å svi ferdigpizzaen. Jeg er en meget imponerende kokk! Men det ble mat på oss likevel, godt butikken ligger i nærheten. Med magene fulle av taco ble det kvelden og skjønnhetssøvn før neste stevne dag.


Etter å ha kjørt store omveier og vært innom alle bensinstasjoner på veien, pluss å spørre en gartner og ringt pappa, fant vi frem. Små stressa kom Taiko og jeg oss ut på banen. Dyret tjuvstarter og løpet er ødelagt. Jaja, sånn kan det gikk. Da er det bare å sette seg ned å vente på neste løp.

Agility løpet står for tur, denne gangen tok han mange felt nedganger også. Flink gutt! Jeg var igrunn ganske fornøyd med løpet. Og var spent på hvor mange feltfeil og hvor vi skulle bli plassert i klassen. Da resultatlistene endelig dukket opp, stod det at vi hadde disket, what?! Greit å vite hva som har gått galt da. Og hvorfor kan ikke dommeren for guds skyld blåse når det er disk? haaaat! Skuffa som bare det, ventet lag løpet, som også endte i en disk. Tunellen er mye mer spennende en møne, det må jeg jo skjønne. Men creds til Betina som var 50% av laget, og var den eneste som kom seg helskinnet igjenom!

Andre ting som har skjedd den siste uken:

Bursdagen til Corina:





Og Familie besøk i leiligheten:) 


2 kommentarer:

  1. Så flink du er å lage pizza Sus :D Håper du er hjemme fra skolen din mellom 30-11 Oktober :)

    SvarSlett
  2. Naturtalent:p
    Åja! Må prøve å få tatt meg en tur hjem da, hvis ikke må dere komme til meg i Oslo! <3

    SvarSlett